joi, 2 februarie 2012

Prajitura cu mere













Ingrediente:

Pentru blat:
250g faina
80g zahar
160 g unt/margarina
1 ou
sare

Pentru compozitie:
3, 4 mere
sucul si coaja rasa a unei lamai
scortisoara
2 linguri de zahar+80 g zahar
300 g smantana
3 oua
1 lingura amidon/budinca/praf cu care se face cremesul

Mod de preparare:
Am framantat aluatul din faina, zahar, unt, ou, si un varf de cutit de sare.Aluatul l-am intins ca o foaie cu care am tapetat o forma de tort cu peretii detasabili, ridicand o margine de cam 6 cm, tot din aluat.Am intepat blatul in mai multe locuri cu o furculita, si l-am dat la frigider cam 20 de minute.
Am incalzit cuptorul la 170 de grade.In continuare am decojit merele  si le-am scos cotorul, le-am taiat bucatele mici.Le-am amestecat impreuna cu sucul format din zeama lamaii, scortisoara si 2 linguri de zahar.Scoatem blatul de la rece si asezam merele "imbalsamate'' astfel pe blat.Am amestecat smantana cu cele 3 oua, 80 g zahar si amidon(eu nu am avut amidon, dar am avut praful acela de la Dr Oetker din care se face crema la cremes:-P).Compozitia obtinuta am turnat-o peste mere in strat egal.Am copt prajitura cam 50 de minute.Am scos-o cand a fost coapta si am lasat-o la racit.Am scos peretii detasabili ai formei si VOILA....gata tarta sau tortul sau prajitura:-P.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu